Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Maillots en toute sorte, mini-maillots, accessoires, équipements, photos, backgrounds, avatars, bannières... Tout pour rendre votre PCM encore plus beau !

Modérateur: Animateurs graphs

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Wings » 29 Avr 2016, 17:18

Power la légende

Avatar de l’utilisateur
Wings
Légende du Gruppetto
 
Messages: 37177
Localisation: #TEAMRICHIE

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Médé33 » 29 Avr 2016, 17:23

Power tu devrais éviter de te reconvertir dans le troll. Tu fais ça très mal.

Avatar de l’utilisateur
Médé33
Légende du Gruppetto
 
Messages: 40701
Localisation: Issu de la filière slovèno-colombienne

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar toto » 29 Avr 2016, 17:31

Pour quoi tant de haine? :roll: :cry: :cry: :cry:

Avatar de l’utilisateur
toto
Jersey rojo
 
Messages: 6085
Localisation: #ChavanelForce

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Romain Sicard » 05 Mai 2016, 20:42

Sait-on quelles equipes ne seront pas sous licence? BMC, sûrement mais sinon? :question:

Avatar de l’utilisateur
Romain Sicard
Terreur de critérium
 
Messages: 540

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Warren Barguil » 05 Mai 2016, 21:11

Romain Sicard a écrit:Sait-on quelles equipes ne seront pas sous licence? BMC, sûrement mais sinon? :question:

Peut-être Europcar ? :question:

Avatar de l’utilisateur
Warren Barguil
Maillot arc-en-ciel
 
Messages: 14584

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Sazee » 06 Mai 2016, 10:01

Direct Energie est le nouveau sponsor peut-être qu'il accepteront

Avatar de l’utilisateur
Sazee
Directeur sportif
 
Messages: 3671
Localisation: Dans le cœur du MHSC

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar AG2R » 06 Mai 2016, 10:11

Petite précision, l'an dernier ils n'avaient pas refusé, ils n'avaient tout simplement pas répondu à la demande de Cya.

Avatar de l’utilisateur
AG2R
Manager
 
Messages: 18323
Localisation: PCM France

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Tilo » 20 Mai 2016, 11:51

Je suis retombe sur le lien:

http://aiko.chez-alice.fr/

AIKO revient ont a les mêmes à la maison

Avatar de l’utilisateur
Tilo
Légende du Gruppetto
 
Messages: 29988
Localisation: la "légende" du forum

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Natalister » 24 Mai 2016, 23:04

Après quelques mois sans connexions, j'annonce mon retour (et oui c'est la fin des cours :mrgreen: ) :heureux: !

Avatar de l’utilisateur
Natalister
Cyclo du dimanche
 
Messages: 143

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar toto » 26 Juin 2016, 06:41

Quelqun pourrait traduire en français!? :angel
sgdanny a écrit:

The video above is a short version of the Tutorial, which covers the basics of making equipment, so please watch it before reading this guide, as explaining things twice might be good in this case.

This Guide works for every version of Pro Cycling Manager

Important Notice

We at PCMdaily's Team are currently looking for fresh new equipment designers, as we're in the progress of making 2016 models for the upcoming for PCM2016. This tutorial might hopefully spawn at least one new equipment maker out there, so please contact me or Haasje for more information if you're interested in helping out!

sgdanny's Guide on Equipment
1. Knowing the Basics

Each type of equipment that you find in the game (Frame, Wheels, Glasses and Helmets have one thing in common and that is they use the same file setup. This means they have 4 files located in C:/Game Folder/3D/Cyclists/Equipments. Throughout this guide we will refer these files as the NIF, D, N and S-file.

The NIF File

The NIF file is the 3D model which each specific type of equipment is based on. When making equipment we use the NIF files currently in hand, so learning how to make NIF files is not something that is needed. The NIF file then decides the shear shape of each model and therefore the D,N and S files will have a sligh variety between each other.

The D file

This is the bread and butter part of making equipment and this is the file which features the graphics you will see in the game and each D file is unique to one another based on their NIF files. You will spend the most time on this file and figuring out each type of equipment is what seperates equipment making from jersey making.

One important thing to notice is that because each file is different, this means the D file will be scattered into bits and only feature parts of the equipment into small areas of the 1024x1024 pixel file. One last thing to notice is that because Frames have to sides, the frame will be split into mirrored parts between each part of the Frame (as shown in the picture downbelow)

Image


The green arrows showcase that the above is correct and that you must adapt to every type of model and I advice you to use the Cyclist Editor to help you locate where the edges of the D file will go from one part of the equipment to another.

The N file

In short you will never have to edit this file, but I can say that this file is what brings shadows on the in game model and also what parts of the equipment lightning reflects on in the game.

The S file

Say your teams kit has a different team colour than the one used by default in the equipment and you would like to have your team colour instead on a specific part of the equipment, then that is what the S file is for. Simply mark the shapes on the D file and copy/paste on the S file of the same pixels size, then make the shape plain white (this will tell the game that autocolor must be filed here)

Of course you don't want to have the whole equipment covered by the autocolor, so the areas you don't want autocolor you add either Black or Green with low opacity and the game will not add autocolor on that specific part.
2. Naming the Equipment

It is hard to come around the fact that equipment is named rather weird, well allow me to explain.

Frm Road Race Frame
FTT Time Trial Frame
Gls Glasses
Hlm Road Race Helmet
HTT Time Trial Helmet
Whl Road Race Wheel
WTT Time Trial Wheel

Now follow this with an "_" and you will now add a 6 letter abbreviation of the brand your equipment has. Then add another "_" and here its recommended to add "XXXXXX", but you can also use a 6 letter model name. Then followed by "_" then the number (starts from 00 to 01 etc.) and finally the D,N or S (depending on which file you're editing)

Example
I have a Road Race frame with Jorbi as sponsor and the model is named TTTest (and I'm editing the D file), the name of the file will be Frm_JorbiX_TTTest_00_D
The D, N and S files are saved in dds. format and put into it's respective folder depending on what type the equipment is. To save dds files with Photoshop, you'll need to download and install Nvidia Texture Tools.

3. So what about the other Types?

In short making equipment is about adapting between every model and equipment type. Say we compare a Frame with a Wheel, the two is usually split up by the Frame being on smaller bits and usually being more prominent in terms of size and use of logos. Then Wheels will be whole files where you have to bend logos more and make shapes fitting a round setup.

This part is where you figure out how good you are at a specific type of equipment and this is something I cannot teach you, this is all up to yourself.
How do I use the equipment?

I have already made a guide on that, so if you've made some equipment or requested it this is how you add it to your game http://pcmdaily.com/tipstricks.php?tipid=100


Hope you liked the Tutorial and maybe it just helped you understand how the process of making equipment is done.

Avatar de l’utilisateur
toto
Jersey rojo
 
Messages: 6085
Localisation: #ChavanelForce

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Nlet » 26 Juin 2016, 19:18

Certains ont-ils déjà travaillé en format vectoriel ici? Je voudrais m'y mettre avec Inkscape.

Avatar de l’utilisateur
Nlet
Junior
 
Messages: 1092

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Evil » 26 Juin 2016, 19:56

Je suis preneur :ok:

Avatar de l’utilisateur
Evil
Manager
 
Messages: 5837
Localisation: twitch.tv/evilgaming64

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar toto » 27 Juin 2016, 07:32

Nlet a écrit:Certains ont-ils déjà travaillé en format vectoriel ici? Je voudrais m'y mettre avec Inkscape.

C'est quoi :)

Avatar de l’utilisateur
toto
Jersey rojo
 
Messages: 6085
Localisation: #ChavanelForce

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Power » 27 Juin 2016, 07:54

toto a écrit:
Nlet a écrit:Certains ont-ils déjà travaillé en format vectoriel ici? Je voudrais m'y mettre avec Inkscape.

C'est quoi :)

Un fichier très lourd mais zoomable à l'infini. On peut aussi parler de maquette dans certains cas.

Avatar de l’utilisateur
Power
Gregario
 
Messages: 2008
Localisation: PCM France

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar toto » 27 Juin 2016, 15:54

Power a écrit:
toto a écrit:
Nlet a écrit:Certains ont-ils déjà travaillé en format vectoriel ici? Je voudrais m'y mettre avec Inkscape.

C'est quoi :)

Un fichier très lourd mais zoomable à l'infini. On peut aussi parler de maquette dans certains cas.

Ah ok merci Nlet je ne m'y connait pas mais si tu as besoin d'aide n'hésite pas ;)

Avatar de l’utilisateur
toto
Jersey rojo
 
Messages: 6085
Localisation: #ChavanelForce

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Nlet » 27 Juin 2016, 17:21

En fait il existe deux "types" d'images informatiques: les matricielles ou bitmap et les vectorielles.
Les premières sobt celles que l'on croise le plus. L'image y est décomposée en pixels.

Pour les secondes, les formes qui composent l'image sont codés grâce à des équations mathématiques. Elles permettent d'agrandir l'image à l'infini et sont également plus légères que les bitmap.

Avatar de l’utilisateur
Nlet
Junior
 
Messages: 1092

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Power » 28 Juin 2016, 08:27

Nlet a écrit:En fait il existe deux "types" d'images informatiques: les matricielles ou bitmap et les vectorielles.
Les premières sobt celles que l'on croise le plus. L'image y est décomposée en pixels.

Pour les secondes, les formes qui composent l'image sont codés grâce à des équations mathématiques. Elles permettent d'agrandir l'image à l'infini et sont également plus légères que les bitmap.

Je pensais au contraire que c'était plus lourd que les bitmap étant donné que c'est zoomable à l'infini. Mais sinon, merci Nlet, information très complète :ok:

Avatar de l’utilisateur
Power
Gregario
 
Messages: 2008
Localisation: PCM France

Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar Nlet » 28 Juin 2016, 18:43

Power a écrit:
Nlet a écrit:En fait il existe deux "types" d'images informatiques: les matricielles ou bitmap et les vectorielles.
Les premières sobt celles que l'on croise le plus. L'image y est décomposée en pixels.

Pour les secondes, les formes qui composent l'image sont codés grâce à des équations mathématiques. Elles permettent d'agrandir l'image à l'infini et sont également plus légères que les bitmap.

Je pensais au contraire que c'était plus lourd que les bitmap étant donné que c'est zoomable à l'infini. Mais sinon, merci Nlet, information très complète :ok:

Au contraire, puisque une image vectorielle en 64*64 contient autant d'infos qu'une en 4096*4096, ce qui n'est pas le cas en bitmap (4096* de pixels en plus).

Avatar de l’utilisateur
Nlet
Junior
 
Messages: 1092


Re: Blabla du Graph/ Graphic's Claptrap

Messagepar jojodemarni » 03 Aoû 2016, 08:27


L'affichage du tweet est bloqué par votre navigateur.
Voir le tweet de @ju_drem sur Twitter

:up certains pourraient faire de belles choses.

Avatar de l’utilisateur
jojodemarni
Maillot jaune
 
Messages: 11955


670 messages
Retourner vers Graphs

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 4 invités